Kasta paj på torget ?

I ett av våra gratisblad , så finns det en insändarsida där man bl.a kan ge dagens ros eller hjärta -eller nåt, o så ett bananskal till dem som förtjänar det.  Ibland kan jag reta mig så in i flängbänken på bananskalen o slänga iväg ett eget som replik, o de ggr ( alla faktiskt) jag fått replik på dem är det innerligt indigerade människor som upplyser mig om min totala brist tankeförmåga o ifrågasätter min rätt till existens, så- jag orkar inte ge mig in i det där mer- eftersom de som svarar inte har förstått vad jag menat. Jag uttrycker mig lite otydligt kanske? vad vet jag.

I alla fall har två bananskal från i onsdags grävt i mitt huvud, o jag har haft så Vansinnig lust att -ja- så klart, slänga iväg en drapa till tidningen.   Men jag avstår. Storsint va-

Men, det var såhär- att en irriterad förälder eller nåt i den stilen, har glömt signaturen, ondgjorde sig över att deras barn som blivit Bjudna på kalas inte fått nån riktig mat, utan bara billig glass o maränger .   Vilket fick mig att komma ihåg ett annat surt bananskal för ett tag sen, när en annan förälder gnällde över att en del var så snåla att de inte bjöd Hela dagisgruppen eller klassen på kalas. Då, tänkte jag varför ska man bjuda alla ungar- varför bjuda ungar som inte är kompisar eller som inte ens nån gillar -Skulle aldrig jag göra.   Och, billig glass o maränger- hm, ungar gillar sån skit. Och, Bjuda en hel skock ungar- det Kostar . Jag hoppas verkligen att den surf-ttans ungar aldrig nånsin mer blir Bjudna nånstans.  Och att de är medvetna om att det är deras sura morsas fel.
Sen var det en besviken gäst som sände bananskal för hen  var Så trött på att bli Bjuden på sockerkaka o grädde överallt.  Eftersom hen inte åt middag så tidigt att hen hade ätit före kalaset hen var Bjuden på.   Som slutkläm tog hen i med att de  som Bjöd alltid lyckades hitta billiga presenter,så lite billig Mat borde de kunna leta upp också.   Hen önskar jag Många många kalasfria kvällar så hen slipper sockerkaka.

Men vad Faaan- ? Är det lunarstorm eller facebook de lärt sig att umgås på? Varför inte prata med dem det gäller- istället för att inom en grupp som antagligen vet precis vilka som åsyftas slänga pajer omkring sig ? fy fan för vuxenmobbing.
Med risk för att bli intelligensnedklassad igen , så- vet hut jävla Gnällhäckar !

eder //SoP -  *avskriven*
Tofflan
2011-05-30 @ 08:51:43
URL: http://tofflan.wordpress.com

Underbart skrivet! Folk är så fläppa som retar sig på de mest dumma saker. Jag tycker att du ska sluta vara storsint och skriva ihop nåt till den däringa gratistidningens insändarsida. Detta inlägg var lysande! :D

SoP
2011-05-31 @ 01:59:57
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Tofflan:Jag tackar!:-)-men jag försöker nog undvika det ändå,jag har så klena nerver.

MyyZz
2011-05-31 @ 07:15:01
URL: http://blogg.myyzz.nu

skrattar gott... jag tycker nog att du har rätt rakt av.



KRAM tjej




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0