Hoppas

att jag inte behöver ångra mina ord, men- jag  har nog aldrig, så vitt jag kan komma ihåg, tyckt så  bra om mina grannar som här- ! Eller jo, vår granne på förra stället- men han dog ju :-(    Och sen  bestämde vi oss för att flytta när båda våra Gammelkatter hade gått över Regnbågsbron. ( men jag har nog heller Aldrig hatat en grannfamilj så mycket som de som bodde under oss där! )     Iofs, jag tror vi bor ett "Lugnt hus" -  jag tror vi är snälla o stillsamma allihop i den här kåken. :-)  Idag stod det en burk hemkokt lingonsylt utanför dörren , igen :-)
Jag blir inte riktigt klok på vår "nya" granne dock, kanske tycker hon att jag är konstig, det är jag rätt van vid- men, många ggr så avbryter hon mig mitt i en mening med något som har noll relevans till vad jag sa- jag pratar otydligt ? En gång pratade  hon o jag om ditt o datt o rådjur,så kom en annan granne ut o då bara började hon prata med henne mitt i mitt prat o sen fanns inte jag-   Jaja, lite mysko men ?  Det är vi väl alla antar jag. Jag behöver ju bara säga hej o inte bry mig.  Jag Är ju ganska tråkig o har inte så himla mycket att säga.  Jag vet aldrig nånting om någon, om de inte har djur förstås.
Pax // SoP  *grannsams*
Tofflan
2011-08-29 @ 11:06:52
URL: http://tofflan.wordpress.com

Vis av erfarenhet säger jag att man ska passa sig för grannar. Eller för att bli för mycket kompis med dem. Eller för att säga vad man tycker om dem. Uj uj uj, vilka hugg i ryggan man (läs: jag) har fått. Och det blir ju liiite jobbigt eftersom man s a s "bor ihop"...



Den nya granne verkar konstig...



SoP
2011-08-29 @ 14:17:50

Tofflan:Jo,jag Är alltså väldigt grann-försiktig,o är en fegis så jag vill Absolut inte råka i bråk med grannar!Det har jag sett o hört o läst för mycket om.Som på förra stället vågade jag inte ryta i åt ungarna av rädsla för att de skulle göra katterna illa- t.ex.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0