-jag hinner ju ingenting-

- vare sig läsa,lyssna,städa, skriva,greja- tänka ?  Men jag tvättar o diskar stup i ett , tycker jag - och letar efter nåt att äta, f*n i helskottablängaland vad jag är Hungrig hela tiden..    Jag glömmer födelsedagar- Grattis !  Kista-Grabben o Malle-  Sen dyker det upp fler jag glömmer bort också.  Alltså, jag kommer ihåg det, men lite för sent för tiden går ju mycket fortare än jag tänkte mig.
Idag var jag ute med katterna nästan en timma- eller så var de ute med mig ? VI var ute-  tjatade katter o djur med en Granne, hon med den lilla vackra katten.  Katten om nedkommit med Fem bebbar- fem- som liten förstföderska.
Jag har inte haft huvud/nackvärk -så mycket- på två dagar nu, två pillerfria dagar. Piller i den kategorin , värk.  Och har kommit fram till att jag nog får lägga ned mitt sjalvirkande.  Sur- blir jag,men- det gör ju Ont.  Tre varv virkning är som inte Värt alla värkdygn sen. Skit vare mä´at-   Så nu stickar jag världens neongrönaste halsduk, köpte Ill-som in i fankens-grönt garn via tradera , o stickar med stickor 12 - tror jag- eller 10 ? Fort går det, ett varv är 23 maskor. Snabba vändningar.
Och nu-ska jag in i soffan o se på Stargate Atlantis, är det ngn som ser på den ?  Eller har sett den ?  Jag har precis börjat på 3e säsongen, o jag gillar den :-D  Men det tog väl sådär en halv säsong att riktigt fästa mig vid den- eller fem avsnitt i alla fall.  Jag tycker om humorn i den, o att de inte bara slåss hela sabla tiden-  sen är jag ju en liten sucker för när de ger kommentarer om andra serier o filmer osv-  Som när en kille säger  ungefär " men vad f*n, tror ni jag är McGywer eller ?" me like !    För, McGywer- skådisen, är den som har den ledande rollen i SG1 - Stargateserien som denna är en spinoff ifrån.  Och han var med i piloten till SG- Atlantis.  Yess, sån humor har jag.
Pax i tvserievärlden - undrar om jag har ngt gott i kylen ? eller var som helst- *mat* //SoP
Tofflan
2011-08-25 @ 08:36:57
URL: http://tofflan.wordpress.com

Hittade du nåt gott?



Usch, jag känner som du, jag får inget vettigt gjort här hemma (fast det får jag!) och jag är hungrig hela tiden. Och nästa vecka ska jag börja jobba och då lär jag hinna med hemmet ÄNNU mindre än nu. Och så lär jag bli hungrigare...



Malle o lilla R
2011-08-25 @ 20:57:24

Tack!

...och ja jag gillar serien...och gamle MCGyver ;)

SoP
2011-08-25 @ 22:12:25

Tofflan-jag kommer inte ihåg om jag hittade ngt vettigt- Och jag undrar Ofta hur 17 alla som Jobbar hinner allting? kanske är de inte lika tankspridda som jag.

Malle: Ah,vad roligt med ännu ett fan!

Anonym
2011-11-23 @ 00:18:34

Tack för ditt goa berömmande sätt. Missan (5 barns kattmamman) är så glatt förtjust i dig mee... :))..

När hon ser dig, trippar hon glatt med svansen spikrak över till dig när hon får syn på dig.. ;))..

Å erkänner att jag själv blev rejält "imprignerad" av att hon klarade av förlossningen o fostran av dessa fem små guldklumpar så bra som hon gjorde...

En pers att bli fembarns moder för första gången. :))..

// Kramen H




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0