Oj-

femton besök här idag- o tjugotre sidvisningar- Vad har jag Nu haft för mig för att skapa denna trängsel?  ;-)  femton är ungefär 100% ökning. 

I Övrigt- ( vad tjatig jag Är)   - så lär jag mig lite hur saker o ting hänger ihop i kroppastollen-  Idag, vaknade jag Utan klyvyxan i ögonbrynet-  Men, när jag trycker lite lätt på punkten-ca 2cm från näsroten - så stramar det smärtsamt i Underläppen-ner över hakan o mot bröstbenet. Tryck i vänster ögonbryn o det drar i högersidan av underläppen .  Så tandutdragning i underkäke kan orsaka klyvyxa i pannan. Och värk i bröstet. Och en hes skällande hund i höger öra? Det var bara i torsdags -  

Igår rasade en del av snön på balkongtaket ned- när Asthra var på balkongen. Katten nästan dog av chocken- hon satt fastnaglad i hörnet på balkongräcket uppburrad till lodjur o jag fick lirka loss henne- så fort hon kom över i min famn kastade hon sig handlöst in o försvann- Jag letade o lockade men det var Stella som hittade henne efter en kvart ungefär, inne under datorbordet,bakom en hurts,nästan platt mot väggen under elementet . Med världens största kolsvarta blanka kattögon som nånsin skådats- ( eller möjligen var Stellas såna  när rådjuret nästan sprang ner oss ? )  Stenhård kropp o helt blockerad var hon- Och sedan  vågade hon inte gå in i v-rummet - hon kom smygande ibland i hallen o sträckte sig som en uggla o försökte spana ut mot balkongen, sen försvann hon som en platt blixt mot golvet igen.  På kvällen hade hon " förföljelsemani "- kunde knappt röra sig här hemma utan att ha koll mot baksidan- tvärvände på en halv sekund vid minsta lilla ljud eller inbillade ljud från det hållet- Åh, så rädd- Lilla livet mitt.    Vid niotiden på kvällen var Stella ute, då bar jag försiktigt Asthra till balkongen också, o hon vågade sig ut Mycket försiktigt o nosade o vädrade , hela tiden med enorma ögon riktade mot takkanten- Så fort S gick in-så var A redan före henne inne.    Halv fyra i morse, Då kom A sakta hukande gående in i v-rummet- hela tiden med blicken mot balkongen- o gick upp i fönstret o åt lite. Ja, jag har en skål torrfoder där- Ja, de Är bortskämda .  

Idag har hon varit ute Lite- men bara På mig-  o hon hoppar fortfarande högt vid minsta ljud från baksidan.  Arma katt.    Som sambo med Innekatter känns det inget vidare om ena katten får balkongfobi.  

Fridens //SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0