redan den 22a juli

och hade jag jobbat hade väl min semester snart legat bakom mig.  Den här månaden är ju som nån sorts jäkla dvala--  Ingenting händer ju.  Tja, nu är ju inte mitt liv sådär tjohejsanhoppsan i vanliga fall heller, men det här är ju sirapen i frysen för sjutton.
 Trött ,svettig o dum i huvudet. Och "skulderpartiet" har ju värkt så jag varit spyfärdig flera ggr om sen jag kom hem från sjukan för - två veckor sen ?   Mår illa av medicinen också. Tjohejsanhoppsan ggr tre .  Jag har ett brev jag började skriva på den 30e Juni. Tur jag har en tålmodig brevkompis ! 

Idag, vaknade jag Utan huvudvärk- o svalt o skönt fick jag för mig att det var.. ?  Nå, bara 27 grader, allt är tydligen relativt i denna värld. Och sirapshjärnan.   Så, vad göra utan huvudvärk? Sitta hela dagen med bok o bara ha det lugnt o skönt o vilsamt o njuta av en ovärksdag-  :-)    Äh- fan heller- "jag skulle bara"- rensa sandlådorna- jag körde tvätt, dammsög, torkade golv, dammsög balkongen, hängde tvätt , tömde o startade diskmaskinen-  Dog av svett o glömde sandlådorna.  
Va ju Jobbit ju -  Tänk om den snubben som en gång i tiden Sa det där på jobbet, visste om vilket talesätt han gav upphov till ?   Han kanske lér i sin himmel ?

Ja, så nu har jag värk igen, fast okej då, inte så mycket i skallen, mest resten.  Och jodå, jag fixade sandlådorna sen, i ett reklamavbrott i Miss Marple.   Jag tror jag måste börja lyfta upp lådorna på toastolen när jag rensar, jag pallar inte att sitta på golvet , mina vrister dör o sen kommer jag knappt upp för jag mördar mitt knä- o så blir jag svimm på snurren när jag tar mig upp ibland också. Inte helt tjohejsanhoppsan - om man nu inte har den läggningen.

Pax // SoP
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-07-22 @ 11:06:07
URL: http://pyttis.blogg.se/

men stackare..du verkar inte ha det bra på en fläck.. krama

Darkangel och Mumma
2010-07-22 @ 19:26:42
URL: http://aselli.se

Är svårt att sitta på golvet när man har ont i ett knä. Svårt att komma upp sen alltså.

sop
2010-07-22 @ 21:01:08
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

G&B:Oj,framstår jag som Så dålig? :-/ Tyckte ändå jag hade en Bra dag!;-D

DA:Preciiis-och när jag inte orkar ta i med händer/handleder Heller- sätter underarmarna på toasitsen o segar mig upp. Åh,låter ju som värsta invalidos.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0