Men oj, hej, jag kände inte igen dig -

har tre personer sagt till mig idag-  Det gör jag knappt själv svarar jag.  
Mitt blodtryck är bra- mitt blodsocker lite sämre- mitt ambulerande midjemått 89 cm -
  Min värk sitter i huvudet- 0_o Och visst gör en stor del det, men mest kommer det från nacken , o ischiasnerven som jag lyckas trycka till allt som oftast.   Vet inte riktigt om läkaren  hakade upp sig Mer  på mitt " kroniska smärtsyndrom" än på mina faktiska skador ?
  
Jag ska äta mer kött ,fisk o ägg. Mer ägg vill jag inte ha faktiskt, jag äter Mycket ägg- från frigående när det Finns-  fisk kan jag inte laga till så det blir nå vidare gott, o jag som drar åt det vegetariska hållet, Mer kött, när jag gråter över hur djuren behandlas? Det bär mig emot- kyckling kan jag knappt inte ens tillaga utan att må dåligt, även om jag gör det, men det är till 90% Sambon som äter det. Jag är inte någon fågelentusiast, ( utom min skatforskning)   men som de arma djuren behandlas--*ryser*   

Mogen för en smärtskola ? Njae- väldigt omogen - VAD ska jag lära mig där ?  Sömnrubbningar orsakar fibro- ja, jag ifrågasätter inte det , men jag ser inte min sovtid som en sömnrubbning, det är Min dygnsrytm . Jag har valt den själv för den får mig att må bäst.  Men det är ju inte bra att ligga o sova ända till klockan elva- men jag Somnar ju inte före fem ? Sömnrubbning. *suck*  Min sömnrubbning är att jag sover för lätt, jag hinner sällan ner i dröm o djupsömn.  Det har min alldeles egna smärtubildning lärt mig. Men för all del, jag kan ha fel-  jag kan ha feeeel... banne mig. 

Men jag har bra blodtryck, mätt två ggr för säkerhets skull, o jag är oigenkännlig. 

//SoP
 
Darkangel och Mumma
2010-07-07 @ 13:14:36
URL: http://aselli.se

Sa dom att det inte var bra att sova till 11? Varför? om man trivs med den dygnsrytmen så fattar jag inte.

Malle o Zassa o Rakel
2010-07-07 @ 19:23:53

Ja man skall tydligen koncentrera sog på det positiva :) och du...krav-kyckling?! har er affär det? Jag köper det på ICA Focus i Gbg...de har ingen behandlat illa och ingen matat med GMO, jag o Rakel äter helst bara det. Dyrt men så sällan som vi äter kyckling så e det värt det :))

sop
2010-07-07 @ 22:40:53
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Da:Ja,om man inte jobbar så det är sin arbetstid man följer så är det fel sovtid,sa läkaren. En del är lite konservativa på det sättet har jag märkt genom åren. :-/

Malle: Jo, det finns kravkyckling,jag har mest bara inte reflekterat över det för att jag velat låta bli öht.

Sen Litar jag inte riktigt på det där med krav,ändå. Samma med äggen,frigående inne,jag är skeptisk till det med fast det är i stort sett vad som finns här i affärerna. Önskar det fanns en Farmers market här :-(

Malle o Zassa o Rakel
2010-07-08 @ 19:47:03

Nä klart man skall vara lite skeptisk....jag köper kravägg också....mest köper jag kravkyckling såklart för att jag tror att de har det bättre men också mycket pga att de inte fodras med genmodifierad majs....men man kan ju aldrig veta exakt hur mkt man kan lita på allt. såklart...vore bättre med en gammelgubbe på en gåd intill :)) eller som du skrev Farmers market

sop
2010-07-08 @ 21:34:52
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Malle:en gårdsbutik nästgårds vore toppen!Finns en mindre skala i Värnamo,men den är bara öppen två ggr i veckan o det är fem mil dit,blir väl inte direkt miljövänligt att åka dit antar jag-




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0