borde väl skriva

nåt här- Och ett brev har jag som väntar på att bli besvarat . Ajaj, lata, lata mig. Jag har mest suttit på balkongen o lyssnat på en bok idag. Med både raggsockar, sjal ,tröja o min stora jeansjacka- åh så skönt :-)  Garvade när jag upptäckte att nitarna på mina råfräcka metalboots- de är av Plast! Det är Humor :-D  

Igår, var jag mindre lat. Det var disk o disk o disk, jag är en diskmagnet ? Fast det är klart, ska jag greja en massa med käk o dyl  i köket så får jag skylla mig själv ?  Fixade en bogstek i gryta, och hade ingen grädde till såsen- tack Syster för bidraget !  
Och, jag har kokat marmelad !  Alldeles själv- eller, Sambon rev de flesta morötterna. Riva saker- företrädesvis ätbara, på rivjärn, fy fan- det gör Så ont o mjölksyran förlamar efter en halv morot.   Ja, morot, jag tror det var ur en icatidning jag rev receptet, det såg enkelt ut så jag provade. Morötter, citron och syltsocker-och två kanelstänger,  det var allt. Ja, lite vatten då.  Och gott blev det .-)  *kan själv* utom riva.   Stolt som en unge som lyckats bre smör på en brödbit istället för  på bordet.

Nu ska jag in till tv´n-

Pax // SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0