Jag vet

att jag har en hangup på disken- Men ibland får jag lust att kasta allt som inte tål maskindisk,allt av aluminium t.ex- o köpa ny stekpanna o andra teflonbelagda kokkärl varannan månad - eftersom det Står på dem att de Tål Diskmaskin, o det gör de säkert men de tål fanimej inte DiskMedlet!  En stekpanna har blivit som en mirakeltrasa i botten.  Typ jag Betalar hellre-el o nya grejer, för att slippa det ok som all disk lägger på mig. Ja, jag vet att jag i min lilla egovärld har en enastående förmåga att Förstora upp små skitsaker.  Men det Är Tungt! Klumpigt, jag tappar, jag har Ont, det slaskar o jag tycker vattnet dånar i kranarna- Porslin o grytor skramlar o Smäller- jag ser pissigt o slår i allting-   Ja, jag är en smula överkänslig.   Om en vecka kanske jag tycker det är lugnt o skönt o avkopplande att stå o diska-  Nu ljuger jag så jag tror mig själv. 

Katten drog täcket över huvudet när jag steg upp idag- det ville jag också. Jag mår fysiskt illa av att ställa om tiden.  

Och nu ska jag betala räkningar-

Pax // SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0