Hur i hela världen då då ?

Hur kan 100 % polyester ha en en krympning på 2 % i 30 graders tvätt ? Det står så på gardiner i jotexkatalogen som jag suttit o bläddrat i- Och varför har en 100 % polyestergardin 30 tvättgrader o en annan 40 grader ? 
  Och igår kollade jag igenom nya ellos-   Där finns små hyllor i "kubsystem"  där djupet är 36 cm. På bilden står förvaringsboxar i hyllorna, o enligt text är boxarna 40 cm långa .  På bilden står de  står de lite snyggt precis innanför ytterkanten i hyllfacken -- 0_o  Enligt Mitt matematiska sinne , så Borde boxarna sticka ut 4 cm.   Om nån har katalogen,  det var på sidan 511 ?   Jo, det var det, se länk.  Skumtomte minsann.

Och i Övrigt har jag en jevvlans huvudvärk- 

//SoP
Malle
2009-12-29 @ 21:06:32

ja det är mkt som är kosntigt och va e egentligen polyester? Huvudvärk är dumt! Hoppas den går över!

Magnusen/Magnus/Amarace eller nåt :)
2009-12-29 @ 21:35:49

hehe, ja det där med hyllan var ju lite kufiskt faktiskt :)

SoP
2009-12-30 @ 13:52:19
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Malle:polyester,det är ju syntet,fleece bl.a är väl det.Täckjackor brukar vara av det,foder,"regnjackor"- o tusen andra grejer också.jag får googla på det! Poly börjar ju de flesta plastmaterial på också kom ihåg nu-

Magnus:Ja, visst ser det attans skumt ut-photoshop=fusk så folk ska köpa dem ihop o sen upptäcka att det inte passar?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0