en lista

har jag skrivit- i mitt worksprogram-det jag inte visste att jag hade .  Med tidningen Laura- som jag fick för ett tag sen, följde en liten folder om olika crémer - eller Krämer  ( fast då tänker jag med på jordgubbs - )  Och den har jag nu studerat o skrivit upp några som verkar vettiga o prisvärda- För jag måste skriva upp- sen är nästa steg att Komma Ihåg att ta med listan . Men annars står jag där på säg Lindex o stirrar i hyllorna med tretusenfemhundratrettionio komma sju sorters dagcrémer o så går jag  bara därifrån för min värkbrutna o snedhalkade hjärna kan inte ta in allt det. 

Men, varför måste en créme heta " Lumene Arctic Aqua 24 h Deep Hydration Body lotion"   eller "Nivea Visage Vital Triple Action Soja + "   Nog Borde det gå att få ihop det hela lite mer begripligt o lättihågkommet-  ?
"aco dagcreme" funkar ju- o_o 

En mascara har jag skrivit upp också, som jag hade nedklottrat på en lapp -

Och i Övrigt- så har jag dammsugit o undrat om det verkligen är värt hur jevvla ont jag har-  kört diskmaskinen men inte orkat tömma den- gjort pyttipanna o stekta ägg- med hackad chili på- äggen. Mycket gott .  Torkat av golven lite också- o funderat mer på ontet-   Sabla städande- tycker jag mest banar väg för Mer skräp genom att ta bort det som är- det är ett evighetsjobb.   Rensat sandlådor, bytt badrumsmatta- 
Gosat med LillaPlupp o kammat på StoraPlupp då- Gullrumpisarna - mina lyckoskratt i själen.  
Slåss era katter med mattor ? Speciellt Stella ger dem en omgång per kväll- så de ska veta sin plats  o inte ligga där o mopsa sig. 

Ännu mer i övrigt så har det mest ösregnat - så jag åt frukost Inne vid köksbordet  idag.  

-och nu dricker jag grönt thé från Friggs med ingefära o citron- det lägger sig som en antistressbalsam i magen  :-) 

Fridens // SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0