Varm bula

- har jag på armen- en riktig liten brännbulle- där jag fick vaccinationen.  I morse gjorde den ont vid beröring, eller sängvändning för den delen, men nu har den lugnat sig lite- dock är den Himla varm.

I övrigt har jag gått o klappat min nya vackra mobiltelefon- och fått in ett par Lite roligare ringsignaler, o flyttat över lite tjusiga JULbilder från datorn-  Provat fota - jag tror bilderna blir bättre, faktiskt :-)  Speciellt om jag ger falkenlands i att hålla fingret precis nedför linsen, med finger blir bilderna väldigt röda !  

Så har jag gjort en moussaka till Sambon som blev så glad o sa "Åh det är ju gott" - det är stora ord från en man som brukar hålla sig till "Bra" när man frågar hur det smakade- Han är nyansernas mästare brukar jag påpeka.  Färsröran som blev över utvecklade jag med en skvätt grädde o en burk borlottibönor o åt till middag, med en skvätt ostsås från paket över.  Gott.   Så stekte jag en kotlettrad i ugnen, skårade den ganska djupt o la lök,katrinplommon, o mitt hemgjorda chilisalt i o över- paprika o lök runt om, sky o en buljongtärning- det var nog allt- Nä, ett äpple också.  Blev riktigt gott, i alla fall den biten jag skar av o provsmakade.  Så nu finns lite käk färdiggjort.

Hängde upp de två vita stjärnorna i köket-  och så har jag läst lite i HJ-fått av Syster, länge sen jag läste nån veckotidning nu- hittade recept på skurna pepparkakor som t.o.m jag borde klara av, o så- vad det nu var-- jo, "mandelmusslor" fast med havregryn, det såg väldigt enkelt ut.   Ja, det är väl ungefär vad jag haft för mig- 
Stella vråålade gå-ut som en galning i hallen, vilket resulterade i att jag stod ute i ösregnet nedanför trappen  med en skitsur katt inne på trappen-  Som hon blängde. Kan undra hur hon tänker där- HUR bär jag mig åt för att få med mig ösregnet från balkongen till Framsidan-o_o  Outgrundliga äro katters tankar- Lika bra det.

Fridens // SoP   och en vacker 1a Advent på er- 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0