Och Nu

till något helt annat-  Ska pallra mig ut i köket o fixa till en liten Favoriträtt-

Kokt ägg på spenatbotten med ostsås över- NammiNammNamm är det.  Om man nu tycker om ägg, spenat o ostsås. Annars är det säkert jätteäckligt .   Det är så enkelt, man bara lägger värmd bladspenat ( väl avrunnen då) i botten på en ugnsform, sen skär man hårdkokta ägg i antingen halvor eller skivor, allt efter egna önskemål o lika med antal-o lägger dem ovanpå spenaten . Och så häller man ett paket (  eller fler ) med ostsås över, vips in i ugnen tills såsen bubblar o får lite färg-
Är det något jag verkligen gillar i butiksutbudet så är det färdig ostsås i kyldisken.

Jag har knappt aldrig lyckats göra en vettig ostsås själv- de skär sig, blir gryniga, blir sega- blir- Ätliga men  knappt goda. " You Can eat it, but it tastes like shit "-   Typ, så det brukade mest bli enkel vitsås med ostskivor På- eller lite mjukost i, det blir inte gryningt i alla fall. 


// SoP
Malle
2008-06-29 @ 15:16:59
URL: http://metallmalin.blogg.se/

me like ostsås too!!! till lasagne! mmmmmm

//SoP
2008-06-29 @ 17:34:49
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Malle:är för lat för att göra egen lasagne men när jag köper färdig tar jag ett paket ostsås också o häller på lite extra!För ibland är färdiga lite torra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0