"lugnmedel-olist"?

*Djup suck* Klockan är nästan sex- jag steg ur sängen vid tre-  Jag tog en Halv tablett  i går kväll, av dem jag "ska" ta två om dagen av. And the light went out-    Det är som om jag käkat så mycket lugnande förr att jag blivit som en alkoholist- blir full på en lättöl typ ?

Jag har ju inte gjort nånting av vad jag Tänkt göra idag- inte lagat de återstående Kompisjobbarbyxorna, inte sytt de där gardinerna jag tänkt ha i datorrrumet ( gardiner är en överdrift-snarare ett insynsskydd bestående av två längder med en kanal i) , inte hackat nötterna, ( brukar ha en burk färdighackade till gröt,flingor osv) , inte bakat jordnötskakorna som jag tog fram både recept o nötter till Igår- Inte ens bäddat har jag. Jag som har blivit en bädd"nazi"  på senare år.

Vad har jag Gjort då? Ätit frukost- druckit kaffe- lekt gömma frukosten med katterna på balkongen- lallat i skogen med Stella o försökt hänga med så gott jag kunnat- Hon får lite tokspel utan kopplet ibland o spattar rakt upp i varje träd hon får syn på- nästan..  Hänger där o ser sig förvirrat omkring som om Oj hur fan hamnade jag Här nu då ?  Sen svimmar hon i gräset medan jag hämtar andan. Men när hon får tokspela av sig lite först, så går hon ganska så snällt med mig sen.  Katter blir fort trötta. Tur det för ledbruten kärring?

Apropå Kärring, så har jag hört "November Rain"( Guns´n´Roses)  x antal ggr på radion nu i några dagar så Sjögren har fått ge vika.  Metallvingarna klapprar igen.

//SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0