Slakthus 789-minst-

Jag har sett Senaste ( sista ? ) RAMBOfilmen  -  Ja-a, och, det var en Blodig historia- och jag har visst blivit extra blödig, men det blev många blundningar o oh shit, åhh- åhh- fy f´n- oh shit vad äckligt.. *pho* jag blev rent "swetter" på sina ställen...  Sen var jag tvungen att gråta lite över grymheterna som faktiskt fick själva actionkänslan att fastna i halsen för på nåt vis kändes det inte så mycket fiction , utan , ja vad säger man, inte äkta, men att sånt Verkligen Händer o det kan nästan gå över ens tanke..  *urs*   Inte så mycket story, men äkta Rambo o jag Gillar ju John Rambo.   Sen funderade jag över hur Någon, som  nånsin varit med om sånt där, IRL, kan orka leva ett vanligt liv igen.

Jag läste boken, Tvekampen , David Morell, i början av 80talet, o tyckte den var riktigt bra.  När filmen First blood kom hade jag ingen aning om vad det var för film, det var dåvarande sambon som hyrt den- och efter att ha sett en stund så började jag känna igen den- men vänta lite nu- det här  har jag läst-   Fast  jag blev en aning sne på slutet  av  filmen.  

 Sen skrev Morell en bok till, som tog vid där filmen slutade, jag kommer inte ihåg den alls så den var nog inte så bra- Den var skriven efter film nr två- så de kan toka till det.  

Gillar ni Rambo, så gillar ni denna filmen- men ta gärna fram skyddsglasögonen om ni är lite blödiga- som jag.

Fridens //SoP

PS- jag gillade en grej, när det skvätter lera på kameran vid nån explosion-  Jag log lite-  DS.

PS igen-  det står om boken att den är utgiven 1986- men jag Vet att jag läste den tidigare än så-- :-/ Hmm?  DS.
Madelene Nattfrost
2008-07-30 @ 06:58:08
URL: http://www.nattfrost.se

Jaaa! Härligt med jul i Midsomer igår, jag blev jättesugen på all julmusik jag har liggande här... men har som regel att inte börja lyssna förrän i november... ;)

Magnus
2008-07-30 @ 15:24:49

Fast tvekampen släpptes ju först 1972, iaf utom Sverige, så den du länkar till kan ju vara en andra upplaga el nåt.

//SoP
2008-07-30 @ 21:19:27
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Magnus:jo,jag blev lite fundersam mest för att det Är samma omslag på den i länken,o den var från BraBöcker-för Morsan köpte deras lexikon o fick då två böcker på köpet med varje del..Men jag Vet var jag bodde när jag läste den o där bodde jag mellan -81 o -84.jaja, Boken är Bra! punkt! ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0