Musik-katter o kakor-

Ja-a.. jag lyssnar ju nästan aldrig på radio där de spelar nåt-  ibland hamnar jag dock i nattradion- och den enda låt som jag lyckats komma ihåg i år- tror jag? Eller nä det var ett par från melodifestivalen också-- Nå, i alla fall- Jag blir inte Av med Ugglas pärlor till svin-- Jag tycker inte ens om den men den sitter ju som ett envist flugpapper-- fiiin, sviiin -du e  för fiin--- Åh vad jobbig. 

I Övrigt- Pissenisse har slagits så tussarna yrde utanför, sen gick han stolt över Sin tomt medan den rödhårige kombattanten smet iväg som ett streck utmed backen in i skogen- Vilket liv det var, S höll på att bli galen här uppe på balkongen !  
Troligen har väl Pnisse upptäckt min nya kruka nere vid trappen o inlett operation Inpinkning nu    o_o   -  Har planterat fyra stycken ljungplantor i en lite större kruka-Och minsann så la jag frigolit i botten o på insidan- Haha, lite lär man sig av tv . Ska bli intressant o se om de klarar sig ! Får ha en filt i beredskap också.  För är det Flerårig ljung så ska den banne mig vara det med.  Ställde även en kruka ljung i en sån där "urholkad" frigolitbit- så den är som en ytterkruka-  (  Ja, jag spar en del såna bitar när jag köpt nåt "frigolitinbakat"- de är bra-ha ibland. ) 

Vad mer ? Jo- jag har bakat lavendelkakor!  Det är bara mördeg med smulad/stött lavendelblomma i- Jisses, vilken doft! O goda,  även om jag inte kan säga Åh de smakar lavendel, det är mer att man känner nåt  obestämbart Gott   :-)  de bara smälter i munnen.   

Fridens // SoP  - som ska se om jag får över bilder hit -
Malle
2007-10-31 @ 19:36:05
URL: http://metallmalin.blogg.se

Lavendelkakor, så intressant! Borde nog provas. Smakar det gott? Jag brukar ha det i badet ;)

Darkangel och Mumma
2007-11-01 @ 02:43:19
URL: http://aselli.se/

Lustigt!
Jag njöt av lavendeldoften från min doftmoj i badrummet.
Tänkte att jag måste köpa aromaolja med lavendeldoft.

Så har du bakat kakor med lavendel!
Låter helt ljuvligt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0