För en vecka sen-

hade det inte blivit jul än- o jag såg ut genom fönstret o tänkte att *svärord* vad trööökiga folk är - En elljusstake i köksfönstret- kanske har 15 % en stjärna också-   Två balkonger syns lite slingljus på-  Idag tittade jag ut o samma tanke- vad trååkiga folk är- Det behövs ju ljus Nu- i ösregn o ösregn o dimma o blåst o Fulväder .. Tråkfolket släcker även den lilla staken stup i ett så den lyser "en kvart" på kvällen-Blä vad snålt- o Tråkigt, skittråkiga folk. Oj vad uppåt jag är........ När jag tänder alla mina ljus o slingor o stjärnor, då lyser de tills det är dags att plocka ner dem i kartonger igen.  Men Några små undantag som bortavaro med katterna ensamma hemma, samt slingor i lite trånga glasvaser- Men det är ju av säkerhetsaspekt o inte tråkig snålhet.  Eller varför släcker folk ?  Varför ? Vill de sitta där i mörkret o förbanna vintern ? *blä*   Dra på Ordentligt o jaga allt det där eländet ni gnäller om på flykten istället.  Tycker jag- som ju aldrig nånsin gnäller , oh nej då jag är förnöjsamheten personifierad-speciellt under värmeböljor o barmarksvintrar.

fridens för 17 // SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0