Andradag Jul-

-antar jag att Annandagen kommer ifrån-  Men varför bara 2a o 13onde dagen får heta Jul-Ja o 20ondagen ,  det vet jag  inte alls- Kanske står det något om det i den stora julboken jag köpte men inte har haft ro att läsa i ännu? 
Har tänkt på allt möjligt det känns som jag Borde skriva, men jag glömmer ju hela tiden- och igår ville inte bloggen vara med alls.. jag kom aldrig fram till inloggningen.
Julafton blev en stillsam tillställning då både Broders Särbo o vår Syster blev knockade av virus-  Så klapputdelning blev en till mig, en till Bror o en till Sambo-hög alltså- o en kasse till Syster o en till Särbo   .  Och jag fick så fina julklappar- :-D  Jag måste ha varit snäll -  Jättesnäll ?  
Vackra silvriga julkulor modell stora- dvdbox med fyra Harry Potterfilmer- teckningblock-skriv/ritpennor - ett litermått från Tupperware- äggkokare- grönmönstrade kaffemugggar - Maja-tvålar  mm, mm -  :-D Kommer väl ihåg efter hand.     
Och- idag, har Sambon o SamboGrabben varit på Elgiganten så Nu håller Sambon på att packa ur/upp/loss en Spis ute i köket !  :-D   Med glashäll o varmluftsugn.  Åh vad jag ska laga nyttig ugnsmat nu- ;-)   Vartefter jag läst o även fattat hur varmluftsugn ska fungera- så tycker jag det verkar vara en synnerligen smart "grej"-   ( Nån med erfarenhet som kan berätta ? )

I övrigt- så vill jag inte titta ut- det ser ut som ett svårartat fall av depression där på andra sidan det Julglittrande fönstret- 

Fridens // SoP
MyyZz
2007-12-27 @ 21:28:25
URL: http://blogg.myyzz.nu

Detta med dagarna har ju med nåt kristet att göra. Jag har ingen aning men det finns säkert de som vet.

KRAMEN




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0