Skumtomte--

Hm, rotmoset blev knotmoset-- nej men, det tog alltså for ever and ever att koka-- och sen var det som "knaggar" i en del kålrotsbitar. ?  Så jag fick plocka ut en del. Bökigt o irriterande men det blev ju gott ändå.
Äppelkakan/pajen var inte dum heller .  Och den tycker jag att jag var jättevärd-
för hela kroppen skriker allt vad den orkar--"nej-nej-nej-nej"- bara jag tänker tanken att röra mig mer än just i tanken.   Hur kan man få så ont i Armbågarna? av att gå--  Och ovansidan av fötterna?  Nacken fattar jag- speciellt som jackan är Tung.. för mig. Inte för en normal o frisk person.

Några gånger nu när jag gått, har jag varit på vippen att börja gråta- just för att jag Är ute- o går.  Det är lite ofattbart.   
När jag går Utan folk i närheten, blir jag rädd att jag ska ramla eller svimma- jag blir yr i skallen av nacken, får ett sug i magen osv-- mår lite illa, får en kallsvettvåg.  Jag är ju inte helt hemma på hur diabetesen påverkas av "motion". 
Går jag Med folk i närheten är jag rädd att möta nån jag måste prata med- nån jag känner bara lite som det måste ytbabblas o kallpratas med.   Sen ser jag dåligt o kan nästan hoppa till när någon dyker upp lite oförhappandes- o tar då snedsteg. Och vänder jag mig lite hastigt så blir jag yr o mår illa- vilken trafikfara.

Men jag Tänker mycket- o sjunger för mig själv-- *suck*  funderar på att ta med mig mp3spelaren. Men risken är att jag sjunger Högt då.   Men å andra sidan, vad f*en spelar det för roll??

//SoP- ska in till Hasse nu.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0