Nej--

--modebloggar är kanske inte det allra roligaste- men nog behöver man lite glamour o roliga, o tramsiga, o söta grejer i tillvaron ändå-
Jag vet att jag själv tycker hjärligt illa om såna bloggar som mest bara handlar om nåns oförätter- verkliga o inbillade- där allt bara är alla andras fel o aldrig nånsin den förorättades- Kanske är jag elak o cynisk, men såna blir jag mest förbaskad på- !     Jag vet inte riktigt varför jag skriver- det är  ju min dagbok- som jag låter vem som helst läsa- riktigt ruskigt på sitt vis- Men så många underbara människor jag "träffar på" !  
I natt- hade jag tv´n på, men halvlåg i soffan o glodde i tidningar- jag hade en bunt på soffbordet som jag inte hunnit läsa än- Historietidningen var intressant- amelia halvokej-*för mycket ungar* -Hair style & beauty var-- som den brukar vara- jag tar inte den ett år till sen- den är För enehanda även om det nu är Jean-Pierre Barda som är redaktör--   Men man behöver inte tänka så mycket när man plöjer en sån tidning.     Idag har jag skygglappar- jag låter världen flyta förbi utan att bry mig om den- - jag  har rymt in i en bok- med hela mig så avlappnad som det går- varm o svettig o luktar lök !    Inte ens en spindel har jag sett--  ;-)  
Men jag måste berätta nåt om Stella-- igår-eller i förrgår? - nå, jag vaknade av att hon kom på bredsladd genom hallen ifrån datorrummet- spottade o fräste gjorde hon  o en humla låg o surrade på hallgolvet- 

Jag for ju upp för jag var ju rädd att hon blivit stucken i munnen--  men det hade hon inte- *tack*    Men, sen, satt hon ute på balkongen o en humla surrade så in i bänken mot fönstret där-- och Stella satt mest o låtsades att den inte fanns- Det såg Så roligt ut-- typ * surra du men jag tänker minsann inte bry mig om dig*     Sen tidigare idag- kröp en humla runt på min tröja som hänger på tork- o Stella satt o tittade väl ungefär överallt Utom på humlan- jag tror hon bestämt sig för att såna inte är så roliga som de ser ut- ?
Hon är kul den katten- igår- kom det en geting när hon satt därute- hon vände blicken mot den o jag sa "nej akta"- då backade hon -  " Ibland kan jag svära på att den katten fattar vad jag säger"  :-)

Sambon- har gått runt o klappat lite på mig idag-;-)   Jag fick mackor på balkongen som frukost- o en klementin o en bulle - han har fattat hur slut i både kropp o hu´ve jag är-- för jag har inte orkat tjata nånting- då vet han att det är fara å färde--  

Nu ska jag vispa ihop en kaffe latté o fortsätta med boken-

*glad sabla sommar för 17*   ;-)

        //SoP 

Janne
2006-07-01 @ 01:01:02
URL: http://blogg.passagen.se/survivor_in_life

Ånyo ciao,
vad skönt för Stella. Otäckt med sommardjur och ens egna djur. SEdan fick du in något kanonbra skrivet, som jag gärna skriver under flera gånger på.
"Men man behöver inte tänka så mycket när man plöjer en sån tidning. Idag har jag skygglappar- jag låter världen flyta förbi utan att bry mig om den- - jag har rymt in i en bok- med hela mig så avlappnad som det går- varm o svettig o luktar lök !"

Alltså, en konstart, att lära sig göra ingenting av värde ibland. Att göra inget. Att göra det man vill. Ibland skita i de s.k. måstena.

Njut mer!
Janne *

SoP
2006-07-01 @ 01:08:44
URL: http://sisterofpain.blogg.se

*skrattar* Ah--Jannen, Jannen.. jag är en konstnär- inte illa ! Jag har ju lyxtillvaro- bortsett från Ondskan.

MyyZz
2006-07-01 @ 04:11:38
URL: http://myyzz.blogg.se

Katter har full koll ... när chriz var opererad i ögat sa jag till honom efter tre dagar med tratt... rör du ögat så åker tratten på fort som f*n... han rörde inte ögat det minsta. Duktig. När jag skulle iväg på utställningar så var katterna jag skulle ha med puts väck .. medan de andra lullade runt som vanligt. så det är klart de har koll.
Ja föresten ... det är väl klart att man måste ha lite glamour i vardagen... men tänk bara såna.

Tjing




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0