På en sån spis-

rörigspis  Är det besvärligt att fixa middag- -  Det mesta där är dock nedpackat nu.  I en kartong som står på köksgolvet tillsammans med en dammsugare o en symaskin- o Sambons jobbarryggsäck - och en säck med mest bara allmänt skräp för vidaretransport till sopcontainer-  Fick ett bryt vid köksbordet-*F''''''N!  Vart jag än vänder mig eller rör mig här så snubblar jag eller sparkar omkull eller puttar ner nånting- "  Morr o vansinnig o samtidigt gastar nån brutta på radion o Sambon spolar vatten till kaffe- Sånt räcker med råge för att få min stubinlösa dynamit att smälla högt o intensivt! ( samt kortsluta min hjärna)

Nån som känner igen kannan till vänster med en grön trasselboll ovanpå?  Och kan upplysa mig om vad det är-- varifrån/ var gjord/år ?Den har hängt med hela mitt liv- (47 år) den lilla tillkom senare- Fadern köpte den på nån loppis . Jag har sett en i en secondhandbutik för några år sen, storlek mellan de två jag har. Kostade 70 kr tror jag. 

*Kaffe! o en Ibumetin * 

//SoP

MammaLena
2006-04-27 @ 17:10:42
URL: http://momma.blogg.se

JOO, jag känner igen den, det fanns en i mitt hem. Nu vet jag inte vart den tagit vägen.... hemmet är i upplösning. (pappa flyttar in på boende i helgen!)

DESSUTOM känner jag igen flyttröran! I fjol flyttade vi 60 mil, och eftersom flyttfirman inte kunde ta sakerna vär vi behövde så for vi före och flyttgubbarna packade och körde och BAR IN ALLT SAMTIDIGT, Vi hade kartonger 4 på höjden, överallt!
Som om vi inte begriper bättre så har vi flyttat en gång till sedan, fast bara 100 meter - och två flyttkartonger i stöten.
Visst är det hemskt - å det hemskaste är att jag har fortfarande inte fått ordning på min internettuppkoppling än! (efter nästan 2 mån)

Håll ut

//Lena

SoP
2006-04-27 @ 17:46:03
URL: http://sisterofpain.blogg.se

*skrattar* Jo, jag håller ut- men flyttfirma har låtit lockande-plånboken stoppar ( sa jag som köper på kreditkort!) Jag flyttar nu till mitt 19e ställe sen födseln- för några flyttar sen flyttade jag ner en trappa-det var ett evigt springande eftersom jag bestämt mig för att jag behövde motion-dessutom gick det fortare än att baxa in o ut ur hissen hela tiden!Dåvarande sambon tyckte koppla in tvättmaskin o sätta upp takfläkt var det viktigaste--så jag sprang o han sökte expertis via mobiltelefon till sina uppgifter xx-antal timmar. Ja jösses--

MammaLena
2006-05-03 @ 21:34:32
URL: http://momma.blogg.se

....hmmmm, vi hadde "kron-flytt" ....
= gratis !! :-)

fast vad hjälper de´när grejer försvinner å finaste skänken skrubbas ?

//Lena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0