Det regnar

och det är så tyst här så jag tror de dumpat lillgrabben nånstans-?  Hoppas de tog med hans hemska tjejkompis också.  Skämt åsido-det är så skönt med regnljud- det är ett så mjukt o snällt ljud .   Och ibland ett swooosh från en bil ute på vägen.  Bildäck i vatten -ljud tycker jag om. 

Jag har sytt på  tyg nedtill på mina jeans, som hängt på kökstolen i ett par veckor nu- Hittade bitarna som var där från början- när jeansen var nya o för långa-- underliga jeans detta- aldrig förr har jag haft såna som blivit kortare med tiden ?  Jo.. då på 70talet när alla jeans släpade runt platåklackarna o blev trampade på -rimligen blev De kortare med det slitaget . Men jag sliter dem inte så längre-eller kortare-;-)  

För övrigt har jag läst en stund- Svart fjäril av Anna Jansson- läs Gärna hennes böcker-Mycket bra !  Trots att jag läst alla utom senaste, så gillade jag nog den 1a bäst ändå-Stum sitter guden- 

Jag har diskat, tvättat- käkat fiskbullar- o suttit här vid datorn en stund.   Och det surrar o surrar- undrar om jag får plats med en isoleringsmatta i min burk-?  Och Sambon som har sin dator igång Nästan hela tiden fullständigt i onödan för han är nog Vid den en timma om dan´-  Han har en stor burk med neonrör o dubbla fläktar i- *suck*  vrrr,vrrr, vrrr, vrrr---  viiiiiiiin- och en extern hårddisk, också.

Nu ska jag äta nåt- o rymma surret-

//SoP




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0