Oglobal

--är jag.. Provinsiell hellre då-  för man ( jag) hör i nyheterna, på tv-   " x antal dödades i hämndaktion, x antal från det landet dödade så o så många av den religionen , sen bombade x antal ihjäl massa folk med sina självmord- sen sköt extremister ihjäl en hel by i landet var 17 ligger det "--

Jag har hört det där hela mitt liv- så länge jag kommer ihåg- och det är jätteHemskt o Vidrigt o allting-- men ursäkta, jag bryr mig inte .  Nyheterna är ju bara utrikes o politk o utrikes--
Nån politiker i nåt annat land jag inte vet var det ligger eller ens visste att det fanns-mördades o då måste alla hämnas honom o helst i en massa andra land också som inte har ett skvatt med saken att göra-?   

Ibland blir jag förvånad att det finns folk kvar att bomba ihjäl o skjuta o kasta sten på i t.ex Palestina/ israel- så som de hämnats i femtio år eller vad det är ?   

Jag är så osolidarisk så jag orkar inte höja ett  ögonbryn knappt-  

Så jag är inte global ett dugg-  Kom fram till det genom att se på 24an på nätterna, när de kör nyheter från alla regionalTvstationerna som finns i landet-- Ärligt, jag Tycker handikappramper i nån by i Värmland , en skolas projekt i Eskilstuna, o klottrare i Lule´ är Mycket intressantare o mer engagerande.

Var det krig här,, eller i Norge- skulle jag givetvis bry mig- men å andra sidan, varför krigas det inte här ?  Varför tar "vi" inte tag i de där kaxiga grannländerna o ser till o få tillbaka det land de stulit av oss för flera hundra år sen ?  Eller trycker ner samegerillan o de uppstudsiga jämtarna ordentligt ? 

Ärs, jag fattar väl inget som vanligt-- jag sover nog för lite--

/ SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0