Grå,grå,grå--

är min underliggande färg, underliggande färg..  eller nyans då.
 Låter min egen färg växa fram- har i ärlighetens namn inte haft min alldeles naturliga hårnyans sen jag var -- tja.. 18 år ?  1976 var det ett himla tjatande om att varför färgar du håret, du är ju inte gråhårig..?  Nej, var mitt genmäle, men när jag Blir, då ska jag sluta !   Och nu tror jag det Är rätt så grått, o det är rätt kort -klippte av tre års utväxt i våras-- :-/  Permanentade mig-- synnerligen korkat gjort.  Därför har jag kort hår - och då tar jag tillfället i akt att få se min naturliga färg !   Jag har nog haft alla färger man nästan kan prova på egen hand- utom blått, det har jag aldrig fått till ordentligt- Blåsvart var det närmaste blått jag kommit.  Grön var jag faktiskt bara av misstag ett tag- :- / några veckor efter en maskerad. ( karamellfärgen fixerades av brylcremen- ja, det ÄR sant )  Och kycklinggul o orange har varit blekningsmissar- i varierande grader.
Vid nästa shoppingrunda , ska jag se om jag kan luska reda på Stålgrå-
Leva metal så kan jag se metal ut ?  ;- )   De flesta Hjältarna är ju mer stålgrå än kolsvarta i sina lockar nu för tiden-- Naturligt då förstås- Ozzy är knappast grå- Föressten, jag hade hans rödsvarta långt innan han hade  det !  

I morgon( idag) ska jag kolla på en lägenhet- kanske kommer jag bort från den här lekplatsen/fotbollsplanen ?

/ SoP -  den grå pantern ?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0