Avsaknaden av frostrosor-

snöflinga.... såna här skulle jag vilja se frusna över fönstret .... 
   Visst ser man nästan aldrig frostrosor på fönstren längre..?   Är det för att de gamla sortens fönster försvinner med åren--
De med innanfönster, som man satte in på hösten, med vaddrullar o eterneller som "isolering" emellan-  Och tog  bort på  våren, sen  man sett några solyra o för tidigt väckta flugor o surra o möta sin död där bland eternellerna-  Och man borstade, o öppnade de lite knarriga fönstren ut mot solen-- 

När man såg solen dala, o hörde kylan knäppa i huset, o såg frosten sprida sina kristaller över fönstret- Stjärnorna tändes på himlen, o stack man huvudet utanför dörren  för att kalla in husdjur, så nöp kölden ihop näsan..  

Det är lite konstigt, men när kylan går ner till tio, så känner jag det.. I näsan vet jag att det är 10 minus- jag har till 99% rätt-  alla har vi våra små färdigheter-- ;- )

/ SoP  *snönostalgiker*






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0