Nya kataloger

från ellos, haléns o H&M-Rowells igår..  Kollade igenom ellos o H&M idag... H&M fanns väl en del snygga grejer, men ellos.. fy så tråkig.. ungefär som de bara bytt färger o satt lite mer krafs på den gamla grejerna.. o_o - Såg jättetråkigt ut.   Och allt guldtjafs överallt, ska väl se "exotiskt " ut-  *urs*  
ÄR det Någon mer än jag som tycker de här "urvuxna" kavajerna ser för dj*vliga ut ?  De har  funnits några år o jag har ju hoppats att de var en tillfällig grej som snabbt skulle gömmas o glömmas i en skämslåda i förrådet--    De ser ju inte kloka ut ens på en smal o platt person.  Inte för kläder Behöver se kloka ut, men---  De får ju personen som bär ett dylikt plagg att se helt bakom flötet ut--  Finns koftor/ cardigans i samma stuk- jättefult, enligt Mig.   Fast många tycker väl mina svarta naglar är  urfula, var o en får ha Sin smak . . till gagn o förfäran, stryk det som ej önskas--

Apropå Kläder, tänkte för en tid sen, nu har jag ungefär samma stuk på klädsel som jag haft hela livet, o mitt tonårsmode är mitt mode-- lika nu som då jag var femton-  Jag vet inte vilken typ av kläder jag "borde ha" -? När Min Mor var i samma ålder som jag är nu, hade hon gabardinbrallor i vinrött o marin, med sydda pressveck , o blusar o jumprar - stormönstrade o i det marina stuket, pikétröja-- Och allvädersstövlar/seglarskor.  Och det följde henne sedan genom hennes liv.  De kläder jag hade då, som jag har nu, varför hade inte Hon dem också då- när jag var tonåring.?  Så frisinnad o "exentrisk " som jag ändå har som Min bild av Henne, en som inte gav sig för granntjafs o småstadsmentalitet-- att hon låg i "tantfilen" -- Lite förvånande ändå . 

En sambo jag träffade 1980, han ansåg i 10,5 år att jag "för f*n skulle växa upp nån gång"-- så besviken han måste ha  blivit- tur han slapp mig . 

//SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0