Blir ni glada-

när ni fixat käk o det blir så in i bänken Gott ?  Jag blir det- o säger det också !  Dagens middag var kalvlever med en otrolig sås-- en sån där fyllig o smältande len sås som med en enkel kokt potatis blev en lustupplevelse---  En av de små kickarna i livet . 
Jag har klantat till mig på senare år, annars har jag varit världsberömd i hela familjen för min goda mat . Kanske därför jag blir så bedrövad när jag misslyckas nu för tiden- jag är bortskämd .  Men, desto gladare när det bara slår till o blir en dundermiddag av nåt urenkelt .  " yummi,yummi, yummi, I´ve got love in my tummy "-- finns det nåt låt som är urgammal som jag nog bara just kommer ihåg den där refrängen på-- Säkert 60-tal, det fanns många knäppa låtar då.

Gurkan tassade runt lite i snön idag, med mig i koppel--  Fast inte så lång stund, hon gillar Inte snö-- inkommen i hallen spretade hon med baktassarna o gnag-gnag-gnag-- *urs va kallt *  Sen hittade jag henne ingosad i en hög täcke i sängen- Gullsnuttan . ;-)       Senare satt hon o tittade ut på balkongen på drivorna-- Sambon gick ut o skottade- han är inte sann ibland.  Ännu senare gick hon försiktigt ut-- stirrade lite småförfärat på den nästan insnöade/skottade renen- o kom fram till att den var tämligen ofarlig.

Det är Väldigt Vackert ute !   En Total Vinter!  :-)  *Me Love*

//SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0